Wyjaśniamy spady w drukowaniu

Wyjaśniamy spady w drukowaniu

Co to jest spad?

Spady są martwą przestrzenią wokół krawędzi projektu, która pozwala twojej pracy biegać do krawędzi strony. Innymi słowy, jest to część twojego projektu, która zostanie przycięta, gdy przyjdzie do druku.

Spady są częścią Twojego projektu, która zostanie odcięta po wydrukowaniu.

Kluczowe znaczenie ma spad, ponieważ żadna gilotyna ani maszyna tnąca nie jest w stanie przyciąć dokładnie wzdłuż krawędzi tnącej – dlatego zawsze wymagana jest niewielka swoboda ruchu. Drukarki potrzebują tej strefy buforowej, aby uwzględnić każdy ruch papieru podczas przycinania.

Różne drukarki wymagają różnych poziomów spiętrzenia dla różnych produktów do druku, więc zawsze warto skonsultować się z nimi przed dodaniem spiętrzenia do projektu. Na przykład, plakaty wymagają 0,1 cala spadu na każdej krawędzi. Upewnij się, że dodałeś spady do swojego pliku wydruku i nie zapomnij go wyeksportować podczas zapisywania i konwertowania dokumentu do formatu PDF.

Dlaczego potrzebujesz spadów?

Tak często zapomina się o spadach. Projektując niestandardowy plakat, ulotkę lub broszurę do druku, łatwo jest skupić się na osiągnięciu najpiękniejszego projektu, nie pozostawiając miejsca na spady. Ale jeśli chcesz, aby kolor, obraz lub inny element projektu biegły do krawędzi plakatu, musisz dodać spady w swoim pliku do druku.

Chociaż maszyny do cięcia są precyzyjne, nie są doskonałe. Maszyny te tną duże stosy papieru w tym samym czasie, dlatego też, podczas gdy pierwszy plakat może być pocięty do perfekcji, plakat na dole ma większe szanse na bardzo mały margines błędu. Tu właśnie pojawiają się spady. Wyrównują te niedoskonałości. Brak lub zbyt mały spad w Twoim dokumencie może oznaczać, że Twój projekt nie sięga krawędzi strony, pozostawiając maleńką i niechcianą ramkę białego papieru wokół krawędzi plakatu. To, oczywiście, wygląda bardzo niepożądanie.

Podobnie ważne jest, aby żadna z istotnych cech Twojego projektu nie wpadła w miejsce spadów, ponieważ mogą one zostać utracone. Jeśli ramka, obraz lub tekst znajdują się zbyt blisko linii cięcia, mogą wyglądać niezrównoważone, a co gorsza, mogą po prostu zostać odcięte podczas procesu przycinania. W tym sensie spady działają jak strefa buforowa, w której nie ma gwarancji, że nic nie zostanie wydrukowane.

Ten rodzaj strefy buforowej nazywany jest również cichą granicą. Najlepszym sposobem na uniknięcie utraty kluczowych elementów projektu podczas przycinania jest uczynienie cichej ramki integralną częścią projektu od samego początku. Zawsze należy pozostawić wystarczająco dużo bezpiecznej przestrzeni pomiędzy konstrukcją rdzenia a krawędzią tnącą. W przypadku plakatów  zaleca margines bezpieczeństwa dla elementów takich jak grafika, tekst i ważne informacje o wielkości co najmniej 0,08 cala.

Jak zastosować spady

Możesz utworzyć obszar spadu od momentu stworzenia projektu. Jest to najlepszy sposób, aby upewnić się, że jest to odpowiedni rozmiar i że Twoje główne elementy projektu są trzymane z dala od miejsca wycieku.

Najprostszym sposobem na dodanie spadu jest użycie InDesign. Podczas tworzenia nowego dokumentu, przejdź do opcji Zaprogramowane szczegóły i wybierz preferowane jednostki miary. Przejdź do opcji Rozmiar strony i wprowadź proporcje, jakie mają być zastosowane do wydruku dokumentu. Następnie przejdź do opcji Spadek i ślimak, a następnie wprowadź żądany margines spady – na przykład 0,1 cala. Spadek zostanie automatycznie dodany do pliku wydruku.

Odpowietrzanie można łatwo dodać za pomocą InDesign

Dzięki programom Adobe Photoshop, Microsoft Word lub PowerPoint, nie masz niestety możliwości dodawania spadów podczas tworzenia pliku PDF. Oznacza to, że będziesz musiał zrobić to ręcznie. Ale to też jest łatwe – jeśli chcesz mieć spady o rozmiarze 0,1 cala, po prostu zwiększ rozmiar swojego obrazu o 0,2 cala na początku (0,1 cala dookoła). Możesz wtedy potraktować dodatkowe 0,2 cala jako spady, które zostaną usunięte po przycięciu pliku podczas drukowania. Na przykład, dla standardowego plakatu o wymiarach 32 cale x 48 cali, spady (dodając 0,1 cala do każdej krawędzi) musiałyby mieć rozmiar 32,2 cala x 48,2 cala.

Doskonałym sposobem zarządzania spadami – i komunikowania się z drukarkami dokładnie tak, jak chcesz, aby Twój plik został wydrukowany – jest użycie pól PDF.

Jak korzystać z pól PDF

Pudełka PDF to pomocne znaczniki, które mogą być dołączone do pliku wydruku w celu odwzorowania różnych obszarów, pokazujące, gdzie należy wyciąć wzór i która część wzoru stanowi spady. Umożliwiają one zaznaczenie linii cięcia (Trim Box) i obszaru spadu poza nią (Bleed Box), dzięki czemu zarówno dla siebie, jak i dla Twoich drukarek będzie jasne, jak Twój projekt powinien wyglądać na papierze. Podczas pracy z pudełkami PDF, są cztery pola, o których musisz wiedzieć.

  1. Object Box

To pole zazwyczaj pokazuje ogólny rozmiar pliku PDF, na przykład: 24″ x 36″. Plakat, format listu Ulotka, wizytówka 3,5 x 2 cala, i tak dalej. Do ogólnego użytku, Object Box jest używany do określenia szerokości i wysokości strony, tj. rzeczywistego rozmiaru strony. W przypadku prepressu ważne jest jednak, aby stworzyć nieco przeskalowany Object Box, tak aby drukarki widziały spady, ślady kadrowania oraz wszelkie użyteczne informacje (takie jak nazwa pliku lub data i godzina utworzenia pliku). Oznacza to, że pliki PDF używane w projektowaniu graficznym mają zazwyczaj Object Box, który jest większy niż przycięty rozmiar strony. W tym miejscu znajduje się pole tekstowe Trim Box…

  1. Trim Box

To pole przedstawia rzeczywisty rozmiar końcowego, przyciętego produktu – tj. krawędź strony. Trim Box jest niezbędny do pozycjonowania strony, ponieważ określa rzeczywisty rozmiar strony, która ma być wydrukowana. Pomiędzy Trim Boxem a Object Boxem, będziesz potrzebował Bleed Boxa…

  1. Bleed box

Spady powinny być nieco większe niż w przypadku Trim Boxa, co jest przyczyną spadu. Na przykład, jeśli chcesz mieć spad o 0,1 cala, Twój spad boks powinien być większy o 0,2 cala od trymera (0,1 cala na każdym brzegu). Oznacza to, że wszelkie obiekty, które mają zostać spłycone podczas procesu drukowania, będą wystawały poza krawędź strony o 0,1 cala. Również w tym przypadku należy pamiętać, aby nie umieszczać żadnych istotnych elementów projektu w polu do wykrawania.

  1. Crop Box

W przypadku korzystania z prepressu, Crop Box jest w rzeczywistości niepotrzebny, ponieważ po prostu definiuje widoczny obszar pliku PDF. Jeśli chodzi o dodawanie spadów, nie musisz się martwić o Crop Boxa.

Koncepcja nanoszenia spadów za pomocą pól PDF jest prosta – wystarczy rozszerzyć Object Box poza krawędź strony. Następnie, podczas tworzenia pliku PDF, wystarczy ustawić marginesy spady na żądaną długość.

Więcej informacji o spadach oraz przygotowywaniu projektu do druku dowiesz się na http://taniebindowanie.pl/

Previous Alkoholizm może prowadzić do problemów z komunikowaniem się... Nawet po tym, jak ludzie przestaną pić
Next 5 Sposobów na polepszenie swojego CV

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Dlaczego warto drukować w drukarniach internetowych?

Chyba każdy przedsiębiorca wie, że reklama jest dźwignią handlu. Powiedzenie to powtarzane jest od lat i jest w nim sto procent prawdy. Materiały reklamowe takie, jak kalendarze, ulotki czy plakaty

Strefa Biznesu 0 Comments

LOBOS – artykuły biurowe dla każdej firmy

Pewne produkty powinny się znaleźć w każdej firmie – są potrzebne do prawidłowego wykonywania pewnych służbowych zadań. W biurach często trzeba coś zapisać, gdzieś zadzwonić, coś przekazać, coś wydrukować… To

Strefa Biznesu 0 Comments

Przewodnik po różnych typach etykiet samoprzylepnych

Czy wiesz, że istnieje więcej niż jeden rodzaj etykiety samoprzylepnej? W zależności od planowanego zastosowania Twoich etykiet, istnieje rodzaj kleju, który zapewni, że pozostanie on przyklejony do powierzchni. W tym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź