Przewodnik po różnych typach etykiet samoprzylepnych

Przewodnik po różnych typach etykiet samoprzylepnych

Czy wiesz, że istnieje więcej niż jeden rodzaj etykiety samoprzylepnej? W zależności od planowanego zastosowania Twoich etykiet, istnieje rodzaj kleju, który zapewni, że pozostanie on przyklejony do powierzchni. W tym artykule przedstawiliśmy wiele różnych typów, z których można wybierać, w tym jak działają i do czego są powszechnie używane, aby pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji. Twoja drukarka powinna być wyposażona, aby zapewnić Ci wszystkie te typy.

Rodzaje etykiet

„Ekonomia” Thermal

Papier użyty do produkcji tych etykiet samoprzylepnych został pokryty powłoką termiczną, która zmienia kolor na czarny po poddaniu go działaniu źródła ciepła. Ten typ jest powszechnie stosowany do krótkoterminowego katalogowania informacji, gdzie zanieczyszczenie jest minimalne. Stosuje się je również do katalogowania punktów sprzedaży w magazynach, ważenia, logistyki, znakowania adresowego i opisów na końcu pudełka (by wymienić tylko kilka).

Powłoka termiczna

Papier użyty do produkcji tych etykiet został pokryty powłoką ochronną w celu ochrony obszaru obrazu powłoki wrażliwej termicznie przed zanieczyszczeniem przez tłuszcze, smary, rozpuszczalniki i plastyfikatory (zwykle z folii opakowaniowych, z którymi mogą mieć kontakt podczas przechowywania lub transportu). Ten typ jest powszechnie stosowany w mroźniach dla żywności wstępnie pakowanej (takiej jak mięso i sery) w supermarketach.

Semi-Gloss

Papier używany do tych etykiet posiada bezdrzewną, błyszczącą powłokę w kolorze białym. Jest to papier uniwersalny, powszechnie stosowany w druku termotransferowym i wielokolorowym (gdzie wymagane są drobne szczegóły).

Vellum

Papier używany do tych etykiet jest zarówno gładki jak i biały. Jest wykończony maszynowo i nie zawiera drewna. Ten typ jest powszechnie używany do zastosowań ogólnych (np. do kodowania kreskowego i katalogowania informacji ogólnych).

Polipropylen

Papier używany do tych etykiet posiada przezroczystą lub białą, błyszczącą powłokę, która jest używana do sztywnych i trwałych zastosowań. Zawiera ona wodoodporne materiały, które umożliwiają stosowanie ich do produkcji kosmetyków, artykułów toaletowych i innych zastosowań promocyjnych. Do nadruku na tym materiale wymagana jest specjalna taśma termotransferowa, ale każda renomowana drukarnia powinna mieć dość łatwy dostęp do tej taśmy.

Rodzaje kleju

Stały

Jest to najczęściej stosowany klej w etykietach samoprzylepnych i, jak sama nazwa wskazuje, jest trwały (co oznacza, że gdy jest nakładany pod ciśnieniem, nie można go usunąć). Ten typ jest powszechnie stosowany tam, gdzie informacja jest ważna i nie powinna być usuwana. Okres trwałości kleju wynosi około 12 miesięcy (w normalnych warunkach). Warunki te będą chłodne i suche dla większości zastosowań.

Zdejmowalny

Jest to mniej popularny klej i jak sama nazwa wskazuje, może być łatwo odklejony od powierzchni, na którą został nałożony. Ten typ jest powszechnie stosowany w marketingu cen promocyjnych, ponieważ etykiety z informacjami o cenie często muszą być usuwane bez pozostawiania śladu. Po pozostawieniu kleju do wysadzenia okazuje się jednak, że się utwardza (co znacznie utrudnia odklejanie bez śladów).

„Zamrażarka”

Klej ten najlepiej nadaje się do środowisk o niskich temperaturach, choć zapewnia również przyczepność w temperaturze pokojowej. Typ ten jest powszechnie stosowany do zastosowań spożywczych w chłodniach.

Mamy nadzieję, że ten artykuł zapewnił Państwu jasny i zwięzły przegląd wielu różnych etykiet samoprzylepnych, w które możecie Państwo zainwestować. Uważamy również, że ważne jest, aby pamiętać, że każdy z wymienionych papierów może być połączony z każdym z wymienionych klejów, aby stworzyć idealną etykietę dla Państwa aplikacji. Jeśli nadal nie są Państwo pewni, jak należy postępować, prosimy o kontakt z drukarnią, która udzieli Państwu wielu porad.

http://eroza.pl/

Previous Czym jest siecioholizm?
Next Najlepsze budżetowe telefony z kamerą, które można kupić

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Grudzień będzie rekordowy dla e-sklepów

Eksperci prognozują, że grudzień będzie rekordowy dla sklepów internetowych. W przedświątecznej gorączce będą one musiały obsłużyć ruch większy o kilkaset procent niż zazwyczaj. Wiele sklepów nie jest jednak na to przygotowanych od strony

Strefa Biznesu 0 Comments

Testament u notariusza – wszystko co musisz wiedzieć

Większość osób nie chce myśleć o konieczności spisania testamentu. Wiemy, że nikt nie jest wieczny, a jednak każdemu wydaje się, że śmierć jest czymś odległym, czym nie trzeba się zbyt

Strefa Biznesu 0 Comments

Jedno ze skutecznych narzędzi marketingowych: drukowanie kolorowych ulotek

Rozpoczęcie kampanii marketingowej w firmie z niewielkim budżetem może być zniechęcające. Albo wolisz nie sprzedawać w ogóle, albo błędnie wybrać taktykę, ponieważ jest ona rozsądna cenowo. Obwiniasz siebie, lub co

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź