Czym jest dieta DASH?

Czym jest dieta DASH?

Dieta DASH opiera się na dobieraniu właściwych propozycji oraz zróżnicowanie przyjmowanej żywności. Dzięki temu do organizmu dostarczy się odpowiednie składniki odżywcze. DASH poprawia ogólny stan zdrowia, a poza tym znacząco obniża ciśnienie krwi. Ważne jest oczywiście to, aby dieta była realizowana na właściwym poziomie i skonsultowana ze specjalistą.

Dieta DASH to także optymalne podejście do zdrowego trybu odżywiania i propagowanie leczenia nadciśnienia. Jednym z podstawowych elementów, na którym się skupia jest ograniczenie zawartości sodu (źródło: https://cateromarket.pl/diety/dieta-dash-catering).

Dieta DASH – najważniejsze informacje

Dieta DASH bazuje na składnikach odżywczych, które mają za zadanie obniżyć ciśnienie krwi. Są to przede wszystkim:

  • potas,
  • magnez,
  • wapń.

Regularne i prawidłowe stosowanie doprowadza w konsekwencji do tego, iż ciśnienie krwi spada nawet w ciągu dwóch tygodni. Nic dziwnego, że tak wiele osób decyduje się na wypróbowanie diety DASH i poleca ją swoim znajomym. To przeciwdziałanie:

  • chorobom serca,
  • osteoporozie,
  • cukrzycy,
  • udarom.

Oczywiście samodzielne działania mogą zakończyć się dość nieszczęśliwie. Warto skonsultować to z doświadczonym profesjonalistą, aby mieć pewność, że nie popełnia się żadnych błędów.

Dieta DASH – co konkretnie można jeść?

Dieta DASH powinna być bardzo dobrze przemyślana i przygotowana. Chodzi o spożywanie sporej ilości warzyw, owoców, ale też produktów mlecznych o niskiej zawartości tłuszczu. Oprócz tego można jeść czerwone mięso, ryby, drób, słodycze (w małych ilościach – podobnie jak orzechy i nasiona) i rośliny strączkowe. Ogranicza się natomiast ilość tłuszczów nasyconych i trans. Wartość kaloryczna powinna oscylować w granicach 2000 kalorii dziennie.

Zaleca się spożywać 6-8 porcji ziaren dziennie (chodzi o ryże, makarony, chleb oraz zboże). W innych przypadkach należy kierować się poniższymi wartościami: owoce 4-5 porcji, produkty mleczne 2-3, tłuszcze i oleje 2-3, słodycze 5, orzechy i nasiona 4-5. Dostosowanie się do powyższych zasad sprawi, iż dieta zakończy się pełnym sukcesem i nie doprowadzi się do przykrych konsekwencji zdrowotnych.

Dieta DASH a utraty masy ciała i alkohol

W trakcie diety DASH nie powinno się spożywać zbyt dużych dawek alkoholu oraz innych używek, takich jak kofeina. Doprowadza to do wzrostu ciśnienia krwi. Dieta ta nie jest typową dietą odchudzającą, chociaż podczas jej realizowania nie będzie żadnych problemów z tym, aby zrzucić zbędne kilogramy. Jeśli ktoś walczy z otyłością, powinien zdecydować się na ten krok, a na pewno tego nie pożałuje.

Zamiast przypraw bogatych w sód, warto zdecydować się na te bez sodu. Soli nie powinno się dodawać do ryżu czy też makaronu. Dietę warto realizować w porozumieniu z wykwalifikowanym specjalistą. Przykładowe przepisy znajdzie się w sieci internetowej, dlatego opłaca się z nich korzystać, chociaż w takim wypadku nie warto rezygnować ze wsparcia fachowego dietetyka.

Do diety DASH warto dodać aktywność fizyczną, ponieważ to właśnie wzmożony wysiłek przyczynia się do wyeliminowania kłopotów związanych z podwyższonym ciśnieniem krwi. Można pomyśleć o bieganiu, jeździe na rowerze, ale też o joggingu. Wsparcie można otrzymać również od lekarzy, dlatego nie należy go lekceważyć. Zaleca się urozmaicanie przygotowywanych posiłków, tak aby dostarczyć do organizmu wszystkie najważniejsze składniki odżywcze. Oprócz tego nie należy zapominać o witaminach i minerałach. Zdrowy tryb odżywiania nie powinien być głównym wyznacznikiem sukcesu. Warto to sobie dokładnie przeanalizować i dopiero przystąpić do działania.

Previous Jedno ze skutecznych narzędzi marketingowych: drukowanie kolorowych ulotek
Next Dlaczego warto stosować dietę zupową?

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Czym jest siecioholizm?

Współczesny świat porusza się między życiem realnym a wirtualnym. Rozwój branży IT zaowocował optymalną informatyzacją życia, rozwiązania informatyczne towarzyszą nam niemal na każdym kroku. Internet stał się podstawowym narzędziem komunikacji

Life&Style 0 Comments

Zakwaszenie organizmu – to warto wiedzieć!

Gdy organizm traci typową dla siebie równowagę kwasowo-zasadową, niemal natychmiast daje nam o sobie znać. Niestety, objawy zakwaszenia organizmu są często niejednoznaczne i niejednokrotnie musi minąć wiele czasu, zanim postawiona

Life&Style 0 Comments

Strój niedobrany do okazji to najczęstszy błąd mężczyzn ubierających się na karnawałowe przyjęcie

Wybór stroju na imprezę karnawałową powinien być podyktowany jej charakterem oraz miejscem, w którym się odbywa. Aby uniknąć wpadki, warto dokładnie czytać wytyczne odnośnie dress code’u, które często zawarte są w zaproszeniu. Najczęstsze

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź