3 proste strategie na rozładowanie stresu

3 proste strategie na rozładowanie stresu

Ostatnie miesiące każdego roku, z terminami i świętami, często powodują gorączkowe tempo. Początek nowego roku może dać Ci szansę na odetchnięcie. Ale nawet jeśli doświadczysz kilku pogodnych dni lub tygodni, napięte ramiona i napięcie nigdy nie są odległe.

Stres rodzinny. Stres w pracy. Stres życia codziennego. Stres wywołany przez samoczynne przewijanie wiadomości. Jak się okazuje, stresu prawie nie da się uniknąć. Dlatego w tym roku, zamiast czekać, aż ostatni stresujący moment minie, przyjmij inne podejście. Naucz się utrzymywać równowagę i spokój – niezależnie od tego, co dzieje się wokół Ciebie.

Zarządzanie stresem pomaga zachować zdrowie

Zarządzanie stresem jest ważne, ponieważ jest on nie tylko obciążający emocjonalnie, ale także szkodliwy dla zdrowia. Kiedy jesteś pod wpływem stresu, we krwi zaczyna wzrastać poziom hormonu zwanego kortyzolem. Z biegiem czasu, przewlekły stres, który powoduje wyższy niż normalnie poziom kortyzolu, może siać spustoszenie w Twoim metabolizmie, powodując przyrost masy ciała (szczególnie w okolicach środka) i wywołując niebezpieczne stany zapalne wewnątrz organizmu. Może on wpływać na poziom cukru we krwi, ciśnienie krwi, serce, a nawet pamięć.

Trzy proste strategie przeciwdziałania stresowi

Aby złagodzić skutki stresu, wypróbuj trzy proste strategie, które pomogą Ci się zresetować.

Przyjmij nowe podejście. Duża część życiowego stresu bierze się z tego, jak postrzegamy różne sytuacje, które napotykamy. Na przykład, dwie osoby mogą podjąć się dokładnie tego samego zadania, ale tylko jedna z nich może uznać je za stresujące. Część z tego ma związek z osobowością, ale także z wewnętrzną narracją – tym, jak kształtujesz sytuację w swoim umyśle. Staraj się zmienić swoją perspektywę, a często możesz zmniejszyć liczbę stresorów w swoim życiu.

Rozładuj napięcie. Aktywność fizyczna może obniżyć poziom kortyzolu i pomóc w osiągnięciu bardziej wyrównanego poziomu. Jednak dla wielu osób trzymanie się codziennego harmonogramu ćwiczeń jest samo w sobie stresujące, ponieważ wybierają zajęcia, które nie sprawiają im przyjemności. Zamiast tego wybierz coś, co kochasz – uprawianie ogrodu, spacery na łonie natury lub jogę, które mogą spowolnić szkodliwe skutki stresu. Oczekiwanie na aktywność może utrzymać motywację i pomóc Ci się odstresować i naładować akumulatory.

Zorganizuj się. Czy kiedykolwiek spędziłeś 20 minut szukając kluczyków do samochodu lub próbując znaleźć zgubione buty? Dezorganizacja i bałagan mogą wywoływać stres, i to niepotrzebnie. Poświęcenie czasu na stworzenie pewnych systemów, takich jak ustalone miejsce na klucze, może pomóc ograniczyć te codzienne uciążliwości. Ponadto, planuj z wyprzedzeniem, jeśli chodzi o inne strategie, które mogą pomóc Ci zarządzać stresem. Wyznacz sobie czas na ćwiczenia fizyczne, zaplanuj zdrowe posiłki i zadbaj o regularny harmonogram, aby zapewnić sobie odpowiednią ilość snu. Ponadto, jeśli wiesz, że czeka cię stresujący okres – rocznica śmierci bliskiej osoby, zbliżająca się operacja, wyzwanie finansowe – pomyśl z wyprzedzeniem o tym, jak sobie z nim poradzisz.

Posiadanie planu może pomóc zmniejszyć poziom stresu i zapobiec jego negatywnemu wpływowi na Twoje zdrowie.

Niezależnie od tego, jakie strategie wybierzesz, pamiętaj, by poświęcić czas na ocenę i zmianę swojego podejścia, jeśli nie przynosi ono oczekiwanych rezultatów. Czasami znalezienie właściwej kombinacji pogromców stresu może zająć trochę czasu. Jeśli próbujesz zmniejszyć stres na własną rękę i nie odnosisz żadnych sukcesów, porozmawiaj z lekarzem. Może on polecić ci specjalistę od zdrowia psychicznego, który może ci pomóc.

Dowiedz się więcej na https://kobietybeztabu.pl/

Previous Na co zwrócić uwagę wybierając odpowiedni serwis komputerowy?

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Alkoholizm może prowadzić do problemów z komunikowaniem się… Nawet po tym, jak ludzie przestaną pić

Badacze twierdzą, że osoby z alkoholizmem mogą mieć problemy z rozpoznaniem emocji wyrażanych przez innych, jak również przez nich samych. Efekty mogą utrzymywać się przez lata. Alkoholizm może nadwyrężyć relacje

Life&Style 0 Comments

Najlepsze budżetowe telefony z kamerą, które można kupić

Kamery na smartfony stały się niesamowite, nawet rywalizując z dedykowanymi kamerami typu „point-and-shoot” i innymi, bardziej złożonymi systemami. Jedna rzecz, która jest prawdziwa, to fakt, że najlepsze aparaty fotograficzne na

Life&Style 0 Comments

Wizja stania w sklepie i czekania na żonę jest dla mnie przerażająca

Dziennikarz docenia, że w sklepach odzieżowych są krzesła i fotele. Dzięki temu może czytać gazetę w czasie, gdy żona wybiera dla siebie ubrania. Dziennikarz twierdzi, że przeraża go konieczność bezczynnego stania w sklepie i oczekiwania na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź